Melbourne een stad naar mijn hart - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Carolien Van Roey - WaarBenJij.nu Melbourne een stad naar mijn hart - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Carolien Van Roey - WaarBenJij.nu

Melbourne een stad naar mijn hart

Blijf op de hoogte en volg Carolien

16 November 2015 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik nog een berichtje op mijn blog heb geplaatst.
Ik ben nu ongeveer 2 weken in Melbourne en vind het hier echt geweldig.
Ik verblijf momenteel bij Fredrik en zijn vrouw Fiona (Frederik is de kleinzoon van de zus van mijn oma)
De eerste dinsdag nadat ik hier aankwam was het Melbourne cub, dat is een paardenrace waar iedereen hier naar kijkt.
Voor de mensen in Victoria is dit eveneens een feestdag, waardoor dit uitgebreid gevierd wordt met veel alcohol.
Gedurende de hele dag worden er races gereden en mensen kunnen geld zetten op het paard dat volgens hen zal winnen.
Wij zijn tijdens deze dag eerst naar een bbq geweest, nadien naar een café en we hebben de avond afgesloten bij mensen thuis.
Het was wel leuk om op die manier deze feestdag tussen de mensen in Melbourne te kunnen meemaken.
Verder heb ik gedurende deze weken aan het zoeken geweest voor een job en heb ik deze spijtig genoeg niet gevonden.
Eerst was er een job als nanny, maar omdat dit voor een langere periode was en dit eveneens niet zo goed betaald werd heb ik dit niet gedaan.
Daarna heb ik ook gesolliciteerd voor een job op de noodle night market (een festival dat momenteel plaatsvind in Melbourne).
Dit is eveneens niet geworden, wat ik wel jammer vind, want dit zag er wel iets leuk uit.
Naast al dat solliciteren heb ik natuurlijk ook tijd gehad om Melbourne te ontdekken.
Ik heb een wandeling gedaan door de verschillende wijken van Melbourne en ik kan je vertellen dat Melbourne helemaal anders is dan Sydney.
Deze stad is iets hipper met veel restaurants en cafés die meedoen met de laatste nieuwe trents en die gerechten serveren vanuit verschillende delen van de wereld.
Daarnaast is kunst en cultuur hier ook erg aanwezig.
Op straat kom je regelmatig muzikanten tegen en daarnaast zijn er ook straten met graffiti en zijn de gebouwen ook
Met andere woorden Melbourne is echt super gezellig om te vertoeven en ik zit hier goed.
Veel liefs en tot de volgende,

Carolien

  • 16 November 2015 - 21:40

    Anne Marie Bontinck:

    Dag Carolien,
    Ik was al nieuwsgierig hoe het was in Melbourne en ben weer blij dat het een stad is die u best bevalt.Wat centjes verdienen betreft denk ik wel dat het zal lukken na wat zoekwerk want ik ben ervan overtuigt dat u in allerlei genres uw plan kunt trekken. Hier zijn er van deze ochtend grote werken gestart en gans het huis staat op zijn kop..de kast van in de gang ligt uitgebroken in de living, de kleding ligt netjes in de zetel in de living..de afgebroken chauffage van de gang staat.....in de living maar op het eind van de week zullen de werken achter de rug zijn en dan kan alles weer op zijn plaats gezet worden en kunnen we weer een paar jaar verder, ge moet volgend jaar maar eens komen kijken en uw documentatie van Australië meebrengen hé want daar kijk ik naar uit.
    Hier is het nu 21.40u en morgenochtend rond 7.15u komt de verver-behanger terug en moeten we klaar zijn dus hier is het ver bedtijd, we wensen u nog alle goeds in het mooie Australië en tot de volgende keer.
    Lieve groetjes van Ronny en AM

  • 17 November 2015 - 20:40

    Eline:

    Dag Carolien,

    Jij hebt al heel wat mooie dingen gezien van Australië heb ik de indruk. Mooie foto's van de natuur enz. Ik ben jaloers. Een heel mooi land.
    Werken moet natuurlijk ook gebeuren want het geld geraakt ooit wel eens op. Je zal wel iets vinden. Nog even geduld.
    Hopelijk leer je snel nieuwe mensen kennen om mee rond te trekken.
    Hier gaat alles goed. Druk bezig met school. Onze papa heeft het in zijn rug en ons mama heeft iets aan haar nek/schouder/rugregio maar ze weten niet wat. Waarschijnlijk van de stress. Ik moet nog een eindwerk doen. Dat ga ik in een WZC hier in Westerlo doen. Een project rond levensverhalen bij ouderen met dementie. Tussen mij en Vincent is ook nog alles goed. Net op weekend geweest naar Gulpen in Nederland (20 min van Maastricht). Met Ben is ook alles goed.
    Nog veel plezier.
    Veel liefs,
    Eline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carolien

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 8147

Voorgaande reizen:

24 September 2015 - 24 September 2016

een jaar naar Australië

Landen bezocht: