Adelaide en kerst - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Carolien Van Roey - WaarBenJij.nu Adelaide en kerst - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Carolien Van Roey - WaarBenJij.nu

Adelaide en kerst

Blijf op de hoogte en volg Carolien

31 December 2015 | Australië, Adelaide

Hey allemaal,

Het is weer veel te lang geleden dat ik nog iets op mijn blog gezet heb.
Eerst en vooral hoop ik dat jullie zeer fijne feestdagen gehad hebben en dat 2016 voor jullie het beste mag brengen.
De laatste keer dat ik op mijn blog gezet heb was in Perth, momenteel ben ik in Sydney, maar in tussentijd is er veel gebeurt.
Zo ben ik na mijn weekje in Perth naar Adelaide gegaan.
Daar kon ik verblijven bij een kennis vanuit België.
Omdat Adelaide zelf niet zoveel te bieden heeft, ben ik voor 3 dagen naar kangaroo Island gegaan.
Dat was echt zeer mooi.
Ik heb daar een groepstour gedaan en dat was geweldig, de natuur, de dieren, ...
Op een gegeven moment stonden we op 10 meter van enkele zeeleeuwen, we zagen kangoeroes en koala s.
De dag nadien nam ik alleen de bus naar een van de 'grotere' dorpen op het eiland en dat was ook wel de moeite.
Daar heb ik bijvoorbeeld gezien hoe ze de pelikanen eten gaven.
Was wel indrukwekkend en ik had nog nooit zoveel pelikanen bij elkaar gezien.
Nadien heb ik nog even verbleven bij de mensen die ik ken van België en hebben ze me de streek wat laten zien.
Daarnaast had ik deze dagen voor het eerst zeer warm weer 40 graden en meer, dus airco was wel aangewezen.
Na Adelaide ben ik terug naar nonkel Paul gegaan om daarkkin kerst te vieren.
Het was echt zeer leuk om hen terug te zien en met kerst was heel de familie aanwezig.
De kinderen hier geloven in de kerstman, waardoor ik ze op kerstdag al zeer vroeg hoorde babbelen, nadien rond 7h opstaan en de pakjes openmaken.
Net zoals in België was er zeer veel eten en was het een drukke boel (maar zee gezellig).
Het weer was ook wel goed, wat wel tof was want de dagen voordien was het maar koud.
Ze leerde me krikket spelen en ik kreeg een paar typisch australische dingen kado zoals vegemite, tim-tam biscuits en anzac bicuits.
Na kerst bleven Leisa (Sandy's dochter) en haar gezin nog even en dat was wel gezellig.
Ik was blij dat ik gedurende deze week nog eens normale dingen kon doen zoals helpen met koken, naar de winkel gaan, samen eten,...
Reizen is toch wel vermoeiend.
Op dit moment zit ik in Sydney en ben ik me aan het voorbereiden voor het vuurwerk vanavond.

Ik wens jullie het aller beste toe voor 2016 met veel mooie reizen en veel liefde en vriendschap.
Veel liefs en tot volgend jaar

Carolien

  • 31 December 2015 - 07:01

    Nonkel Nest En Tante Gerre':

    Dag Caroline,
    Weeral prettig om jouw verslag te lezen. Geniet er maar volop van. Ook voor jou in 2016 het allerbeste en vooral nog veel reisplezier.
    Grtj
    Gerre

  • 31 December 2015 - 16:28

    Anne Marie Bontinck:

    Hoi Carolien,
    Fijn weer een laatste verslag te krijgen en nu weet ik het zeker wat ik vorige keer misdaan heb nl.niet op de toets reageren gedrukt en mijn "lang bericht" is nooit geplaatst geweest, sorry.
    Gisteren heb ik uw kaartje ontvangen - hartelijk bedankt hiervoor, ik zal het altijd bijhouden want ik ben een verzamelaar, soms tot Ronny's ongenoegen.
    De afgelopen maanden heb je al veeeel verschillende dieren in de vrije natuur gezien en dat moet onvergetelijk zijn en we hopen dat er nog vele mooie dingen op u wachten in 2016.
    Hopelijk was het vuurwerk ook fantastisch en hier begint het feest om 18.30u
    Carolien we wensen u het aller...allerbeste toe in 2016 en opnieuw tot een volgend schrijven.
    Lieve groeten,
    Ronny en Anne Marie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carolien

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 8140

Voorgaande reizen:

24 September 2015 - 24 September 2016

een jaar naar Australië

Landen bezocht: