Werken op een farm - Reisverslag uit Gatton, Australië van Carolien Van Roey - WaarBenJij.nu Werken op een farm - Reisverslag uit Gatton, Australië van Carolien Van Roey - WaarBenJij.nu

Werken op een farm

Blijf op de hoogte en volg Carolien

02 Februari 2016 | Australië, Gatton

Hallo allemaal,

Eerst en vooral sorry omdat het zolang heeft geduurd voor ik een nieuw berichtje op mijn blog heb geplaatst.
De laatste weken zijn druk, vermoeiend en verwarrend geweest.
Zoals jullie in mijn vorige bericht hebben kunnen lezen zit ik momenteel op een farm een beetje buiten Brisbane.
Ik deel hier een huis met 12 andere jonge mensen.
Dat is best leuk omdat er altijd wel iemand is.
Maar natuurlijk is het minder als we allemaal terug komen van werk en willen douche.
Wat wel leuk is is dat we vorige week een soort van 'Komen Eten' hebben gedaan.
Ieder duo moest dan koken voor de anderen en op het einde van de avond moest iedereen dan een punt geven.
De winnaar kreeg dan een box wijn van 10 dollar.
Dat was wel zeer leuk en het was ook tof om eens iets anders te eten zoals: Japans, vegetarisch,...
Eveneens heeft dit ons wel dichter bij elkaar gebracht.
Wat het werk betreft is het best zwaar.
We moeten zeer vroeg opstaan (3h-4h 's morgens) en we weten nooit wanneer we terug zullen zijn.
Momenteel heb ik vooral kerstomaten geplukt, wat best zwaar is.
Vooral omdat je er veel moet plukken om een emmer te vullen en je betaald wordt per emmer.
Je krijgt namelijk 9 dollar per emmer en het duurt me toch wel 1h om een emmer te vullen.
Van deze 9 dollar wordt dan nog eens tax afgetrokken waardoor er niet zo heel veel meer overschiet.
Daarnaast heb ik ook al enkele keren pijpajuin geplukt, dit is eveneens per box.
Dit is niet zo zwaar werk, maar het duurt zeer lang om een box te vullen en je krijgt maar 7 dollar per box.
Je moet de pijpajuinen samenbinden met 8 en zo moet je 40 pakjes in een box hebben.
De pijpajuin moet je eveneens proper maken.
Veel werk voor weinig geld dus.
Daarnaast deed ik ook al mais en dat wordt betaald per uur.
Dus ik vind het wel leuk om mais te doen, gewoon omdat je dan wat geld verdient.
Dus ik heb wel even getwijfeld of ik hier wel zou blijven.
Maar er is mij verteld dat als ik iets langer blijf dat ik dan beter jobs krijgt, waardoor ik beslist heb om nog even te blijven.
Voor alle duidelijkheid met mij gaat alles zeer goed, ik heb het hier naar mijn zin enkel het feit dat ik niet echt iets verdien is wat frustrerend.
Ik heb niet echt foto's van mijn farmwork, maar ik zal de groepsfoto van Australian day bij dit bericht posten.
Tijdens Australian day hadden we een bbq of barby zoals ze dat hier zeggen, aan het meer met de mensen van de verschillende huizen.

Heel veel liefs en tot de volgende,

Carolien

  • 03 Februari 2016 - 18:54

    Anne Marie Bontinck:

    Goede dag Carolien,
    Het was inderdaad efkes geleden dat u nog iets schreef maar dat u heel vroeg moest opstaan wist ik van uw mama dan werken, eten maken, waske doen enz.en de dagen gaan voorbij...ik ken dat.
    Dat u het daar naar uw zin toch hebt is wel in orde. Als u nog blijft werken zal het wel beteren want dat is overal hé eerst wat rommelwerk en dan wat beter.
    Hier was en is het nat dwz water binnen langs de ramen, ze hebben deze namiddag er nog komen naar kijken en morgen opnieuw, ge weet hier is er steeds iets nieuws.
    Voor het ogenblik is Leslie hier en ben ik wat aan het typen en aan het praten dus ik ga maar stoppen en als ik tijd heb stuur ik nog een email later.
    Groetjes van ons allen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carolien

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 8137

Voorgaande reizen:

24 September 2015 - 24 September 2016

een jaar naar Australië

Landen bezocht: